Home > Colesterolul marit > Cresterea trigliceridelor – cauze, probleme provocate si recomandari terapeutice

Cresterea trigliceridelor – cauze, probleme provocate si recomandari terapeutice

cresterea trigliceridelor

   Afla care sunt problemele de sanatate provocate de cresterea trigliceridelor si ce recomandari terapeutice ne dau specialistii in fitoterapie de la revista Tratamente naturiste.

   Trigliceridele sunt substante grase sintetizate de organismul uman din uleiurile, grasimile si zaharul din alimente si au rolul de a transporta colesterolul prin sange. Cu siguranta, daca v-ati facut vreodata analizele de sange pentru masurarea colesterolului, ati fost testat si pentru trigliceride.

Trigliceride – valori normale

   Valorile normale ale trigliceridelor sunt de sub 150 mg/dL. Se considera ca analizele indica o valoare crescuta intre 200-499 mg/dL si o valoare foarte ridicata peste 500 mg/dL.

Cum se formeaza trigliceridele in organism?

   Trigliceridele din sange sunt sintetizate la nivelul ficatului, producerea lor fiind stimulata de anumiti hormoni in scopul de a implini nevoile energetice ale organismului. Din sange, trigliceridele sunt extrase si stocate sub forma tesuturilor adipoase.

   Daca in dieta nu exista suficiente grasimi, organismul va transforma carbohidratii in trigliceride pentru stocare pe termen lung la nivelul musculaturii si al arterelor coronare.

Cresterea trigliceridelor – cauze

   Principala cauza care duce la cresterea trigliceridelor este greutatea corporala in exces. La o persoana obeza sau supraponderala, trigliceridele se produc in cantitati mai mari decat normal si astfel arderea lor se produce mai lent. De aceea, este important sa reduceti consumul de carbohidrati rafinati (paine alba, paste fainoase, dulciuri) care determina cresterea brusca a trigliceridelor. Optati in schimb pentru carbohidratii nerafinati (fructe, legume, cereale integrale).

   Bolile genetice ce afecteaza functionarea ficatului pot provoca si ele cresterea trigliceridelor. De asemenea, varsta este un factor ce conduce la dereglarea acestei substante din sange, deoarece, dupa 40 de ani, organismul produce mai putine enzime care scindeaza trigliceridele (fenomen ce se produce mai ales la femei dupa menopauza, cand acestea incep sa aiba crestere ponderala cu depunerea grasimii la nivelul abdomenului). In acelasi timp, pe masura ce femeia imbatraneste, nivelul de estrogeni care protejeaza inima incepe sa scada, in timp ce nivelele de colesterol “rau” si trigliceride cresc.

   Si unele medicamente, precum estrogenii orali, antihipertensivele beta-blocante si diuretice, produsele impotriva acneei, corticosteroizii si antiinflamatoarele, pot duce la cresterea trigliceridelor.

Problemele de sanatate provocate de cresterea trigliceridelor

   Atunci cand sunt intr-un nivel normal, trigliceridele intretin activitatea musculaturii. La un nivel crecut, insa, atunci cand musculatura nu le poate arde din cauza lipsei de exercitiu fizic, majoritatea trigliceridelor ajung in sange la 3-6 ore dupa masa si sunt stocate in urmatoarele 10-12 ore.

   Cresterea trigliceridelor provoaca, in principal, probleme cardio-vasculare, deoarece acestea fac ca peretele interior al vaselor de sange sa fie imbracat cu grasime, provocand obstructia acestora si provocand oprirea fluxului sangvin. Astfel, trigliceridele pot fi factor de risc pentru accidentul vascular cerebral si infarctul miocardic.

   Cresterea trigliceridelor face parte dintr-o clasa de probleme de sanatate, numit sindromul metabolic sau sindromul X, care este caracterizat prin cresterea colesterolului, hipertensiune arteriala, obezitate si diabet zaharat precoce.

Recomandari pentru scaderea trigliceridelor

   Modificarea obiceiurilor de viata si de alimentatie este principala terapie pentru hipertrigliceridemie. Persoanele supraponderale ar trebui sa reduca numarul de calorii pentru a ajunge la greutatea ideala. Reducerea continutului de grasimi saturate, colesterol si alcool este de asemenea importanta, alaturi de introducerea in alimentatie a grasimilor nesaturate (de exemplu ulei de masline sau de canola).

   Inlocuiti din hrana carnea (care este bogata in grasimi saturate) cu peste oceanic (bogat in acizi grasi nesaturati omega-3) precum macroul, pastravul, heringul, sardinele, tonul si somonul.

Redactat de Dr. Frunza Alexandru

error: Conţinutul acestui site este proprietatea revistei Tratamente naturiste! Copierea parţială sau integrală este interzisă.